Els Pioners i Caravel•les aquest any hem marxat de campaments a Menorca a caminar tot el sud de l’illa, seguint el Camí de cavalls.

Vam marxar el 16 de juliol direcció Maó amb l’objectiu de ser-hi fins el dia 1 d’agost. Després de 8 hores de vaixell ben llargues, vam poder posar els peus a l’illa.

13 Pioners i Caravel•les, juntament amb els seus 4 Caps i Quel•les, començaven l’aventura que els ocuparia els següents 16 dies. Cada dia, tots plegats ens llevàvem a les 7 del matí, per a poder esmorzar, agafar forces i caminar fins la següent platja, on hi faríem nit a la vora del mar.

Els dies tenien moltes hores per endavant, és per això que els aprofitàvem fent activitats de distanció, reflexió o bé de l’eix d’animació! L’eix ens va acompanyar durant tots els campaments. Tots ells tenien una carta en què hi tenien escrit el seu poder, el qual podien utilitzar durant les activitats de l’eix, en el recompte final o en altres ocasions, sempre amb l’objectiu de ser el guanyador del rànquing final!

Varen anar passant els dies i les proves de l’eix anaven agafant força. Jugàvem a l’oca gegant, als escacs, al pictionary i d’altres jocs de taula en format gegant…

Mentre l’eix d’animació seguia el seu curs, altres activitats com la revisió diària anaven avançant. La revisió diària la fèiem amb tots els membres de la unitat cada nit abans d’anar a dormir. Havien de dir a algun dels seus companys tot mirant-lo als ulls una cosa positiva i una altra de constructiva que hagués succeït durant el mateix dia, amb l’objectiu d’anar fent net de tots els petits conflictes que sorgissin durant els campaments. Va funcionar força bé!!!

Una altra activitat a destacar d’aquests campaments, va ser el “bombardí”, en la qual tant Pioners i Caravel•les com Caps i Quel•les, durant uns 10 minuts, ens assèiem davant d’un altre membre de la unitat i, individualment, parlàvem de com era la relació amb aquella persona, dels punts febles a millorar i dels forts a potenciar.

Els dies passaven i altres activitats tan simples com pugui ser jugar, eren presents en petits moments que ajudaven el grup a distreure’s i passar-ho bé simplement jugant!

Vam anar passant per Sant Tomàs, per Cala en Porter, per Cala Galdana, Cala Macarella, Cala Macaralleta, Son Saura i d’altres cales. Finalment vam arribar a Ciutadella el dia 31 de juliol, fent una ruta nocturna per a poder agafar l’autobús a les 7 del matí direcció a Maó, i allà agafar el vaixell altre cop, aquesta vegada però, direcció Barcelona.

Si haguéssim de destacar alguna frase d’aquest campament, potser seria…

Ens ha agradat molt l’activitat del “bombardí”.

Tot i que al principi em fes mandra venir, veig que me n’hauria penedit.